Strony

24 listopada 2013

Róże Lutra z brązu



Rzadko, praktycznie nigdy, nie posługuję się w swoich pracach formami. Z tymi różami było trochę inaczej - w pewnym stopniu powstały z form, jednak silikonowe formy wykonałam sama. Najpierw zrobiłam z brązu róże-prototypy, bez oczek na rzemyk, aby wygodniej je było odcisnąć w silikonie. Tak więc same foremki są jak najbardziej hand made by Srebrny Kot ;) a poza tym, po odbiciu w mokrej glince wzoru róży, w dalszym ciągu potrzeba tu jeszcze trochę pracy: można nadać przyszłej zawieszce bardziej wypukły kształt, można dodać obwódkę, trzeba dodać oczko. W końcu, już po wypaleniu trzeba się trochę pomęczyć, aby brąz wypolerować, zwłaszcza gdy chce mu się nadać wysoki połysk, wówczas wymaga to znacznie więcej wysiłku, niż w przypadku srebra.
Pozostając wyrobem rękodzielniczym, w dalszym ciągu w znacznym stopniu jednostkowym, dzięki użyciu form, róże wymagały jednak trochę mniej nakładu pracy i materiału (przynajmniej aby w ogóle powstała "jakaś" róża, bo oczywiście to sprawa względna i wszystko zależy od konkretnego wzoru), przez co mogą być tańsze od unikatowych, srebrnych róż, jakie robiłam wcześniej.
Zresztą wariantów może być dość sporo, jeśli chodzi o materiał i sposób wykonania róży. Zainteresowanych zapraszam do mojego sklepu :)













1 komentarz:

  1. Bardzo żałuje,że nie trafiłam tu wcześniej, bo dzisiejsze , pełne zwiedzanie przyprawia mnie o bardzo żywe bicie serca !!!

    OdpowiedzUsuń